1. Zorganizuj się
Aby osiągnąć sukces w biznesie, musisz być zorganizowany. Pomoże Ci wykonywać zadania i być na bieżąco z tym, co należy zrobić. Dobrym sposobem na zorganizowanie się jest tworzenie listy rzeczy do zrobienia każdego dnia. Po ukończeniu każdego przedmiotu zaznacz go na swojej liście. Zapewni to, że niczego nie zapomnisz i wykonasz wszystkie zadania, które są niezbędne do przetrwania Twojej firmy.
Istnieje wiele narzędzi typu oprogramowanie jako usługa (SaaS), które zwiększają organizację. Narzędzia takie jak Slack, Asana, Zoom, Microsoft Teams i inne nowsze dodatki.12
34To powiedziawszy, prosty arkusz kalkulacyjny Excel spełni wiele wymagań organizacji biznesowej.
2. Prowadź szczegółowe zapisy
Wszystkie odnoszące sukcesy firmy prowadzą szczegółowe rejestry . Dzięki temu dowiesz się, na jakim poziomie firmy znajdują się finanse i jakie potencjalne wyzwania możesz napotkać. Sama świadomość tego daje ci czas na stworzenie strategii radzenia sobie z tymi wyzwaniami.
Większość firm decyduje się na przechowywanie dwóch zestawów rekordów: jednego fizycznego i jednego w chmurze . Mając rekordy, które są stale przesyłane i archiwizowane, firma nie musi już martwić się o utratę danych. Fizyczny rekord istnieje jako kopia zapasowa, ale najczęściej służy do zapewnienia poprawności innych informacji.
3. Przeanalizuj swoją konkurencję
Konkurs daje najlepsze wyniki. Aby odnieść sukces, nie możesz bać się studiować i uczyć od konkurencji. W końcu mogą robić coś dobrze, co możesz wdrożyć w swoim biznesie, aby zarobić więcej pieniędzy.
Sposób analizy konkurencji będzie różny w zależności od sektora. Jeśli jesteś właścicielem restauracji, możesz po prostu jadać w restauracjach konkurencji, pytać innych klientów, co myślą, i zdobywać w ten sposób informacje. Możesz jednak być firmą o znacznie bardziej ograniczonym dostępie do konkurencji, na przykład firmą chemiczną. W takim przypadku współpracowałbyś z profesjonalistą biznesowym i księgowym, aby omówić nie tylko to, co firma przedstawia światu, ale także wszelkie informacje finansowe, które możesz uzyskać na temat firmy.
4. Zrozum ryzyko i korzyści
Kluczem do sukcesu jest podejmowanie obliczonego ryzyka, aby pomóc Twojej firmie się rozwijać. Dobre pytanie, które można zadać, to „Jaka jest wada?” Jeśli potrafisz odpowiedzieć na to pytanie, to wiesz, jaki jest najgorszy scenariusz. Ta wiedza pozwoli ci podejmować rodzaje obliczonego ryzyka, które mogą generować ogromne nagrody.
Zrozumienie ryzyka i korzyści obejmuje mądre określenie momentu rozpoczęcia działalności. Na przykład, czy poważna dyslokacja gospodarcza w 2020 roku dała ci szansę (powiedzmy, produkcja i sprzedaż maseczek na twarz) lub przeszkodę (otwarcie nowej restauracji w czasie zdystansowania społecznego i ograniczonej liczby miejsc siedzących)?56
5. Bądź kreatywny
Zawsze szukaj sposobów na usprawnienie swojego biznesu i wyróżnienie go na tle konkurencji. Uznaj, że nie wiesz wszystkiego i bądź otwarty na nowe pomysły i różne podejścia do swojego biznesu.
Istnieje wiele rynków zbytu, które mogą prowadzić do dodatkowych przychodów. Weźmy na przykład Amazon. Firma zaczynała jako księgarnia i wyrosła na giganta eCommerce. Niewiele osób spodziewało się, że jednym z głównych sposobów zarabiania pieniędzy przez Amazon jest dział usług internetowych. Dywizja radziła sobie tak dobrze, że kiedy Jeff Bezos ustąpił ze stanowiska CEO, szef Amazon Web Services został mianowany nowym CEO .
6. Bądź skupiony
Obowiązuje tu stare powiedzenie „Nie od razu Rzym zbudowano”. To, że otwierasz firmę, nie oznacza, że od razu zaczniesz zarabiać. Potrzeba czasu, aby ludzie wiedzieli, kim jesteś, więc skup się na osiąganiu swoich krótkoterminowych celów.
Wielu właścicieli małych firm przez kilka lat nie widzi nawet zysku, a swoje przychody wykorzystują na odzyskanie kosztów inwestycji. Nazywa się to byciem „ na czerwono ”. Kiedy osiągasz zyski i zarabiasz więcej, niż musisz wydać na pokrycie długów i płac, nazywa się to bycie „ na plusie ”.
Biorąc to pod uwagę, jeśli firma nie przynosi zysków po dłuższym czasie, warto sprawdzić, czy występują problemy z produktem lub usługą, czy rynek nadal istnieje, i inne możliwe problemy, które mogą spowolnić lub zatrzymać działalność firmy wzrost.
7. Przygotuj się na ofiary
Przygotowaniem do założenia firmy jest ciężka praca , ale po otwarciu drzwi Twoja praca dopiero się zaczęła. W wielu przypadkach musisz poświęcić więcej czasu, niż gdybyś pracował dla kogoś innego, co może oznaczać spędzanie mniej czasu z rodziną i przyjaciółmi, aby odnieść sukces.
Powiedzenie, że nie ma weekendów i wakacji dla właścicieli firm, może brzmieć prawdziwie dla tych, którzy są zaangażowani w pracę. Nie ma nic złego w zatrudnieniu na pełny etat, a niektórzy właściciele firm nie doceniają prawdziwego kosztu poświęceń, które są wymagane do rozpoczęcia i utrzymania dochodowego biznesu.
8. Zapewnij świetną obsługę
Istnieje wiele odnoszących sukcesy firm, które zapominają, że zapewnienie doskonałej obsługi klienta jest ważne. Jeśli zapewnisz lepszą obsługę swoim klientom, będą oni bardziej skłonni przyjść do Ciebie następnym razem, gdy będą czegoś potrzebować, zamiast do konkurencji.
W dzisiejszym hiperkonkurencyjnym środowisku biznesowym często czynnikiem wyróżniającym sukcesy i niepowodzenia w biznesie jest poziom świadczonych usług. W tym miejscu przydaje się powiedzenie „zaniżanie i nadmierne dostarczanie”, a doświadczeni właściciele firm powinni się nim kierować.
9. Bądź konsekwentny
Konsekwencja jest kluczowym elementem zarabiania pieniędzy w biznesie. Musisz robić to, co jest konieczne, aby każdego dnia odnosić sukcesy. Stworzy to długoterminowe pozytywne nawyki, które na dłuższą metę pomogą Ci zarabiać pieniądze.
Jaki jest najszybszy sposób na rozwój firmy?
Firmy będą rosły we własnym tempie i często jest to poza kontrolą właściciela firmy lub pracowników. Istnieją jednak pewne aspekty prowadzenia Lean, które mogą pomóc firmie w szybkim rozwoju, takie jak skupienie się na małej linii produktów, zwiększanie skali zamiast zmniejszania oraz zapewnianie pewnej oczywistej przewagi nad konkurencją.
Jak zwiększyć sprzedaż?
Wzrost sprzedaży może pochodzić z kilku różnych miejsc. Możesz zwiększyć wydatki na reklamę tam, gdzie ma to udowodniony efekt, zaoferować rekomendacje od obecnych klientów, zbudować listę e- mailową skierowaną bezpośrednio do konsumenta i inne. Możesz także rozszerzyć linię produktów, ale jeśli będzie ona słabsza, wpłynie to negatywnie na wyniki finansowe.
Co sprawia, że startup jest udany?
Sukces w biznesie jest koncepcją trudną do oszacowania, ale jeśli oznacza to generowanie zwrotów dla interesariuszy, startupy mogą być doskonałym sposobem na dostarczanie zwrotów. Najlepsze startupy mają dobry produkt lub usługę, która jest skalowalna. Startup potrafi szybko się obracać, rozumie rynek i jego sytuację finansową i jest gotowy do wykorzystania nadarzających się okazji.